tag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post2111770155326849513..comments2023-05-26T14:11:59.750+02:00Comments on Innvandrerbloggen: Unnskyld meg!!!Innvandrerenhttp://www.blogger.com/profile/15063565283805059675noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-50730835368283277182009-09-11T18:36:46.193+02:002009-09-11T18:36:46.193+02:00AP'erne skal "luksus" til livs men d...AP'erne skal "luksus" til livs men driter i miljøet, ser det ut til...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-53619585694758239722009-08-12T15:20:09.678+02:002009-08-12T15:20:09.678+02:00Blir i mine øyne nokså paradoksalt når Norge på de...Blir i mine øyne nokså paradoksalt når Norge på den ene siden skal være så miljøvennlige og straffe bilistene, samtidig som vi produserer nokså mye olje og gass.........skulle tro det var mye miljø-effekt å hente gjennom utvinning/produksjonskutt? Men nå snakker vi pluttselig om noe som er mye "viktigere" enn miljø, nemlig inntekt og god økonomi. Har innsett en ting når det gjelder norske bilavgifter, miljø er bare et politisk argument, avgiftsinntekten skal være lik uansett. Gis det noe ett sted, så kan du banne på at det dukker opp en avgift et annet sted som skal dekke inn "tapet".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-25462911419570715782009-05-27T02:17:48.283+02:002009-05-27T02:17:48.283+02:00Har dere glemt at staten for inntekter pga hk ?
Pa...Har dere glemt at staten for inntekter pga hk ?<br />Passqaten har 105 og BMWen har 163 tenkt så mye penger norge for inn på sånt....<br />Men vi har jo vår kjære Erik Solheim som skal redde oss. Nå mener han jo at Høyre/Frp vil ødelegge miljøet hvis de kommer i regjering.<br />Så nå venter vi på Erik Solheim og hans forklaring på at lukusbilen med 163hk fortjener så høye avgifterDrosjemannennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-59610819612429986412009-05-17T02:09:00.000+02:002009-05-17T02:09:00.000+02:00Du har to utropstegn for mye i overskriften. Lær d...Du har to utropstegn for mye i overskriften. Lær deg å skrive norsk. VigridfanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-57347106658148822932009-05-07T11:42:00.000+02:002009-05-07T11:42:00.000+02:00Anonym sa: "AP skal bestemme om du og jeg skal få ...Anonym sa: "AP skal bestemme om du og jeg skal få lov til å kunne unne oss litt luksus".<br /><br />Eller sagt på en annen måte: du og jeg skal avgjøre om AP skal sitte i regjering til høsten.....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-43691604107250625312009-05-07T11:22:00.000+02:002009-05-07T11:22:00.000+02:00Også er det jo viktig at AP får bestemme hvem som ...Også er det jo viktig at AP får bestemme hvem som får kjøre luksuspregede biler<br /><br />"Statssekretær Geir Axelsen (Ap) mener... ....Effektavgiften som ligger der i dag er ifølge han med på å gjøre luksusbiler med store motorer dyrere.<br /><br />- Biler med høy effekt er gjerne mer luksuspregede. En progressiv effektavgift har derfor en gunstig fordelingsprofil."<br /><br />AP skal bestemme om du og jeg skal få lov til å kunne unne oss litt luksusAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-52658586567633227792009-05-06T15:28:00.000+02:002009-05-06T15:28:00.000+02:00Fjern medverdiavgiften på biler som slipper ut lit...Fjern medverdiavgiften på biler som slipper ut lite co2, gjør det attraktivt å velge miljøvennlig og ikke straff folk selv om de bor utenfor ring3. Riktig at prisene på "miljøvennlige biler" MÅ ned for at folk i det hele tatt skal ta seg råd til å kjøpe ny bil, men hvorfor må noen biler opp i pris? Er det ikke allerede dyrt nok som det er å kjøpe bil i norge ? (liten bokstav med vilje, for faktum er at vi er en lilleputtnasjon, og vi kan ikke redde verden fra miljøkrisen alene). <br /><br />Sånn som det er nå virker det som hele det norske folk får regningen på hele verdens miljøproblem, ved å betale blodpris for biler som ville blitt klassifisert som miljøbiler i andre land.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-78534923464294290612009-05-06T14:14:00.000+02:002009-05-06T14:14:00.000+02:00Kanskje vi skal ha en liten samling utenfor storti...Kanskje vi skal ha en liten samling utenfor stortinget osv, å protestere mot de VILLE avgiftene våres.Andreasnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-15437398782787520952009-05-06T13:55:00.000+02:002009-05-06T13:55:00.000+02:00Den syntes jeg var slem mot klovnene :/
De har da ...Den syntes jeg var slem mot klovnene :/<br />De har da tross alt gått på klovneskole og tatt en utdannelse!Innvandrerenhttps://www.blogger.com/profile/15063565283805059675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-20377822442045071212009-05-06T12:08:00.000+02:002009-05-06T12:08:00.000+02:00Statssekretær Geir Axelsen (Ap): "Biler med høy ef...Statssekretær Geir Axelsen (Ap): "Biler med høy effekt er gjerne mer luksuspregede"<br />Herregud for en klovn!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-87288169735489236062009-05-06T12:07:00.000+02:002009-05-06T12:07:00.000+02:00"Ja man kan grisekjøre med begge bilene, men du må..."Ja man kan grisekjøre med begge bilene, men du må jo skjønne det at man dør enda mer når man treffer veggen med 230km/t enn med 193km/t :P"<br /><br />Utrolig bra sagt, det værste er at det er sånn politikerne tenker... Dårlige argumenter for å tviholde på alle avgiftene. Hadde det virkelig vært miljøet og trafikksikkerheten de tenkte på hadde de gjort noe for lenge siden med både veier og bilavgifter i dette landet!!! Ting henger jo ikke på greip, blir helt matt jeg.....Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07645640124708733638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-55206053435944673852009-05-06T10:54:00.000+02:002009-05-06T10:54:00.000+02:00thank you, bellona, bli kvitt hk-avgiftene og kjør...thank you, bellona, bli kvitt hk-avgiftene og kjør kun på miljøgreiene, ellers kjøper jeg en gamamel range rover med v8 til halvparten av prisen til en ny "folkebil"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-29892261755470604482009-05-06T10:52:00.000+02:002009-05-06T10:52:00.000+02:00Blir for dumt å si at de har mulighet for større f...Blir for dumt å si at de har mulighet for større fart, man har ikke lov til å kjøre fortere enn maks 100 km/t i Norge... Eller mener Axelsen at det er greit å bryte fartsgrensene? :pAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-32359711541564154722009-05-06T09:25:00.000+02:002009-05-06T09:25:00.000+02:00Det er en grunn til at de kalles APene :PDet er en grunn til at de kalles APene :PInnvandrerenhttps://www.blogger.com/profile/15063565283805059675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-26578090747373176442009-05-06T09:21:00.000+02:002009-05-06T09:21:00.000+02:00I Sverige koster biler 1/2 av det de gjør i Norge,...I Sverige koster biler 1/2 av det de gjør i Norge, og det gjelder for ca. samtlige Europeiske land. AP-mannen argumenterer med at denne avgiften vi har i dag kan begrunnes med sikkerhet fordi store bilen kan ha høy fart. LOL! Nye biler er jo sikrere, og med de sinnsyke avgiftene nordmenn tror er vanlige bilpriser (ja, jeg tror ikke mer enn 20% av befolkninga vet hvilken melkeku bilistene egentlig er) så er både miljøbil, sikkerhetsnivå på bil og sikkerhetstur en fjernere drøm for folk som ikke har husholdningsinntekt på 600.000 før skatt i året...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-85546187417879809742009-05-06T09:17:00.000+02:002009-05-06T09:17:00.000+02:00Ja man kan grisekjøre med begge bilene, men du må ...Ja man kan grisekjøre med begge bilene, men du må jo skjønne det at man dør enda mer når man treffer veggen med 230km/t enn med 193km/t :P<br /><br />Ja jeg vet, Axelsen er tragisk!Innvandrerenhttps://www.blogger.com/profile/15063565283805059675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-29769623144995714622009-05-06T09:12:00.000+02:002009-05-06T09:12:00.000+02:00Statssekretær Geir Axelsens argumenter holder jo r...Statssekretær Geir Axelsens argumenter holder jo rett og slett ikke mål!<br /><br />For Axelsen og AP er tydeligvis en såkalt "gunstig fordelingsprofil" viktigere en miljøet vårt. Logisk? Ikke akkurat...<br /><br />Videre hevder Axelsen at biler med svak motor er sikreree enn biler med stor motor fordi sistnevnte biler får høyere potsensiell fart. Dette er et særdeles tvilsomt argument. La oss ta for oss et eksempel på en typisk bil Axelsen ønsker at nordmenn skal kjøpe, og en bil Axelsen tydeligvis mener vi ikke bør kjøpe fordi det ifølge AP er en "luksusbil".<br /><br />Folkebil:<br />VW Passat Bluemotion TDI<br />Topphastighet: 193 km/t<br /><br />Ifølge AP en undøvendig "luksusbil":<br />BMW 320D<br />Topphastighet: 230 km/t<br /><br />Det burde være rimelig klart her at man kan grisekjøre med begge eksemplarer.<br /><br />Dagens CO2-avgift er et steg i riktig retning, men for biler med litt krefter drukner CO2-avgiften i den aggressive effektavgiften.Torsteinnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6176327117890527169.post-48121084577212237602009-05-06T09:08:00.000+02:002009-05-06T09:08:00.000+02:00Enig.
Helt utrolig at det norske folk finner seg...Enig. <br /><br />Helt utrolig at det norske folk finner seg i dette. Effekt/motorvolum avgiften er en gingantisk pengemaskin for staten! Skal de ha mer miljøvennlig bilpark, skal avgiftene KUN beregnes på CO2! Effekt på bilene kommer aldri til å synke noe mer uansett. <br /><br />Men men, blir dette realitet, så hadde det aldri slått feil om staten hadde justert kraftig opp "satsen" på CO2, slik de fikk inn like mye penger i staskassa likevel. Det er slik de rødgrønne vil ha det, miljøet er egentlig ikke for dem, bare penga kommer inn. Norge er bare et piss i have uansett når det gjelder forurensning.Anonymousnoreply@blogger.com