fredag 8. januar 2010

Dårlige språkkunnskaper? Velkommen til politiet i Norge!

Det rødgrønne systemet er så utrolig kvalmende og diskriminerende at det burde vært forbudt..

Hvorfor i svarte h"#¤&#! skal vi innvandrere ha det noe lettere enn nordmenn når det gjelder å søke jobber rundt forbi? Og spessielt når det gjelder politiet der det absolutt burde være beste person for jobben som får den.

"oi, vi må ha flere mørkhuda inn i denne jobben. Ja da får vi slippe de inn forran folk som er bedre kvalifisert"

Og det samme gjelder kvinner..
Hvorfor skal noen som helst kvorteres inn i et yrke?
La beste person for jobben få den enten den personen er mann, kvinne eller utlending!

Hadde jeg fått jobben min via kvrtering så hadde jeg takket nei, men jeg var den beste kandidaten så da fikk jeg jobben.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586297
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=578483

5 kommentarer:

  1. Men på den annen siden så skal det jo blir gøy hvis jeg blir stoppet av en politimann fra somalia og jeg nesten ikke forstår han og han nesten ikke forstår meg, lurer på hvem som skal rope rasisme først da?

    Stakkars den nordmannen som blir stoppet av samme somalier, blir vel bura inne for rasisme siden nordmannen hele tiden sier "hæ, hva sa du?" siden somalia politien ikke kan skikkelig norsk.

    SvarSlett
  2. 'den beste kandidaten' er ikke en kategori som enkelt kan bestemmes en gang for alle. poenget med kvotering, i teorien i hvertfall, er jo nettopp aa balansere ut den underliggende preferanser for aa velge noen som er lik en selv, og det har tendens til aa bli folk som er hvite, menn, ikke funksjonshemmede, hetero, etc etc. dette er ikke rocket science.

    by the way, det var ikke lenge siden folk me 2 i norsk fra gymnaset kunne komme inn paa laererhoeyskolen, norsk eller ei.

    siden du har bodd her siden 80tallet hadde jeg vel trodd du hadde faatt med deg noen av de skjulte strategiene for aa ekskludere minoriteter i samfunnet og at du derfor hadde en litt bedre forstaaelse av hva kvoterings systemet er ment aa bedre.

    SvarSlett
  3. det her er garantert ikke så ille som de skal ha det til..... det er et sinnsykt høyt snitt for og komme inn på politi skolen... det der går på poeng. det at man trenger 3 i norsk men kom inn fordi de hadde 2,5 er for dumt og si....
    det er snakk om et fag de ikke var gode nok i. de har mest sannsynelig 5 i snitt + ekstra poeng fra befalskole o.l. og dere, utelendinger er i militæret her også bare sånn at det er sagt.

    SvarSlett
  4. Hege soldat sier:

    Hvem styrer Oslosunderverden? Svar; A -og B gjengen. Og nå skal B-gjengen styre norsk rettsikkerhet også! Hva i f¤¤¤n. Ugh -politibetjenter fra Somalia og Pakistan!
    A.Pakistan blir revet fra hverandre med Taliban og kriminelle terrorister som aktører.
    B. Somalia har ikke hatt en fungerende sentralregjering på de siste 20 år og så skal en eller flere av disse” ekstremistiske” analfabetene ”snike” seg inn på politiskolen i Oslo. Nei, jeg vil verken ha - al qaida eller B-gjengens klansmedlemmer - som en del av vårt politi.
    Korrupsjonen og vennetjenester vil få et hopp, se bare på Oslos drosjenæring som er preget av pakistanere og somaliere.

    SvarSlett
  5. Det er liten tvil om at det er mye galt med det den rødgrønne regjeringa gjør. Selv stemmer jeg Arbeiderpartiet, men det betyr ikke at jeg må være enig i alt de tar for seg!

    Kvotering er jo et latterlig tiltak i seg selv, hvor istedet for å la den som er best egnet til oppgaven få gjøre det, så tar man inn noen andre som ikke står like sterk til, bare for å nå noen "politisk korrekte" mål.

    Greit nok, jeg kan leve med slike tiltak når det gjelder kjønnskvotering inn i styrer osv, men når man går til det steget å kvotere folk inn i Politietaten, da er det noe som er alvorlig feil!

    Det som må til når det gjelder dette med innvandrere i Politiet er en ting; Kampanjer over lengre tidsperioder (5-10 år).

    Slik som det går fram i VGs sak, så kommer det over lengre til bare til å svekke Politiet, istedet for å styrke det, og da er jo hele poenget borte.

    En ting sier meg at det er er "verket" til de gode gamle hippiene i Sosialistisk Venstreparti blanda sammen med evneveike Knut Storberget (som jeg synes der er latterlig at fikk fortsette etter hijab- og politibråket i 2009).

    mvh M.

    SvarSlett

Det er intet krav, men hadde vært flott om alle valgte seg et navn når de skriver her, mye lettere å svare da :)