Hvis du virkelig ønsker dine barn, barnebarn osv osv. en utrygg fremtid så stemmer du rødgrønt..
Ja selvfølgelig, noe av politikken de fører er jo veldig bra uten at jeg skal gå inn på detaljer. Men ting som landbruk, klimakvoter, lyntog, oljeboring i lofoten og alt det der har egentlig ikke så veldig mye å si sålenge drapstallene stiger, voldtektene stiger, voldshandlingene stiger, fattigdommen stiger og kriminaliteten generelt stiger.
Hva tenker du som stemmer rødgrønt den dagen dattera di blir voldtatt av en fra iran eller sønnen din blir knivstukket av en fra somalia? "jaja, velferden er jo iallefall litt god"?
Eller kanskje du da tar til fornuft og tenker "faen, jeg burde stemt på et parti som ønsket å styrke min sikkerhet med mer politi i gatene, mindre papirarbeid for politiet og strengere straffer"?
Det er ikke godt å vite før man sitter der i klisteret. Ingen av mine døtre har blitt voldtatt enda men det har nok med fargen på huden deres å gjøre. Men hver gang hun kommer litt for sent hjem så starter det å komme diverse tanker i hodet mitt hvor jeg tenker på hva som kan ha skjedd.
Volden har blitt mer voldelig, kriminaliteten har steget til værs og overfalls voldtektene har mangedoblet seg bare de siste 4 årene med SVik og AP med makten sammen. Så hva enn dere gjør, for fremtiden til deres avkom, ikke stem rødgrønnt.
Hadde min datter blitt voldtatt så hadde jeg holdt Kristin Halvorsen personlig ansvarlig, for den politikken HUN fører er farlig for ALLE i Norge!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=580120
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=580085
torsdag 10. september 2009
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Helt enig, kunne ikke fått sagt det bedre selv.
SvarSlettJeg stemmer for barna mine i år jeg. Det vil si FrP i denne omgang. Trodde aldri det skulle være et alternativ for meg, men jeg vil ikke måtte strikke rustning til ungene.. Ståltråd er så fordømt vanskelig å få til å holde seg på strikkepinnene. ;o)
SvarSlettKort og godt, jeg vil ha tilbake det samfunnet jeg vokste opp i, hvor dødstrusler fra moskeen i nabobyen mot konvertitter til babtistkjerka aldri var et tema.
Nå er det hverdags.
Her faller du i 2 feller: Fremmedfrykt og skremselspropaganda. Du vinner ikke velgere på det.
SvarSlettStem borgerlig og stopp pengestrømmen til ekstreme organisasjoner.
SvarSlettDet ser ut til at rasisme har blitt big business.
P4 (Oslo): SOS rasisme har solide overskudd og investerer stort i eiendom. Samtidig får de millionstøtte fra staten. Nå kommer krav om grundigere kontroll.
SOS rasisme har fått 20 millioner kroner i statsstøtte de siste ti årene. Størst har støtten vært de siste årene med rundt tre millioner kroner årlig tilskudd.
Eget eiendomsselskap
Organisasjonens økonomi er så solid at de har kunne spytte i to millioner kroner for å opprette et eget eiendomsselskap, Aktivisteiendom AS. Dette selskapet har investert i eiendommer i Oslo, Bergen og Trondheim. Og pengene har de kunne låne fra SOS rasisme og flere lokallag. For eksempel har SOS rasisme i Haugesund lånt ut over to millioner kroner. Dette lokallaget hadde i tillegg råd til å kjøpe nye lokaler til seg selv tidligere i år, uten å låne penger. SOS rasisme har nesten ikke gjeld, og har i tillegg 2,4 millioner kroner i banken.
"Tjen penger"
- Et passende navn på SOS rasisme nå kunne vært "Tjen penger", sier Khalid Salimi som var med å grunnlegge organisasjonen på 80-tallet. Han synes det er merkelig at SOS rasisme ikke er mer synlig.
- Med de store økonomiske ressursene og mange medlemmene organisasjonen har er det rart vi ikke ser mer til dem. De er til stedet med er ikke så viktige som andre aktører når det gjelder antirasistisk arbeid, sier Salimi som ønsker seg er gransking av organisasjonen og pengebruken.
- Det koster å drive
- Det koster å drive en organisasjon som SOS rasisme, og da er det bra med en solid økonomi, sier leder Trond Thorbjørnsen. Han sier organisasjonen har nedprioritert holdningskampanjer med avisannonser og i stedet satset på å være ute i gatene.
- Vi har blitt kontrollert før og har ikke noe imot å bli kontrollert på nytt sier Thorbjørnsen.
ØKONOMIEN I SOS RASISME:
Overskudd:
2007: + 1.020.166 kr.
2006: + 703.006 kr.
Egenkapital:
2007: 5.161.220 kr.
2006: 4.141.054 kr.
Bankinnskudd, kontanter:
2007: 2.424.374 kr.
2006: 1.931.187 kr.
Gjeld:
2007: 579.188 kr.
2006: 646.778 kr.
EIENDOMSINVESTERINGER:
SOS rasisme har skutt inn to millioner kroner i deres heleide aksjeselskap Aktivisteiendom AS. Aktivisteiendom har følgende eiendommer ifølge selskapets regnskap for 2008:
Sted gårdsnr./Bruksnr./Seksj.
Oslo 209/286/6
Oslo 209/286/12
Bergen 266/523/14
Trondheim 208/208/2
Trondheim 208/208/4
Eiendommene er finansiert av flere lokallag som gitt Aktisvisteiendom følgende lån:
SOS rasisme: 1.468.840 kr.
Haugesund SOS rasisme: 2.185.000 kr.
Oslo Øst SOS rasisme: 250.000 kr.
Lørenskog SOS rasisme: 100.000 kr.
Oslo Fylkeslag SOS rasisme: 230.000 kr.
Rogalands Fylkeslag SOS rasisme: 415.000 kr.
Bergen SOS rasisme: 100.000 kr.
TOTALT: 4.748.840 kr.
MEDLEMMER OG STATSSTØTTE
År Medlemmer* Statsstøtte
1999 4.818 1.523.247
2000 3.585 1.370.923
2001 4.277 1.574.543
2002 5.622 1.637.562
2003 9.059 1.801.963
2004 9.691 1.965.789
2005 15.372 2.035.697
2006 27.682 2.239.267
2007 37.873 2.463.194
2008 38.935 2.709.513
2009 33.447 3.182.605
*Dette er medlemmer under 26 år. Det er kun medlemmer under 26 år som utløser statsstøtte.
Flott skrevet! Og du har så rett, så rett!
SvarSlettDet du sier det er så sant. Kunne ikke få sagt det bedre :). AP og SV har fått så mange muligheter nå, så nok er nok. Hvordan kan folk dømme de blå når de blå ikke engang har fått kommet til makta?
SvarSlettMin stemme går til FRP for første gang på 20 år. AP og SV sin politikk har sine gode sider, men alt i alt så går det feil vei!
Helt enig
SvarSlettKan du vise til kriminalstatistikk fra denne og forrige regjeringsperiode, så vi får se om det er noe hold i påstandene?
SvarSlettAnonym 17:39 : "fremmedfrykt og skremselspropoganda" 2 ord som venstresiden bruker veldig ofte når de ikke har noe annet å si..
SvarSlettFremmedfrykt? At jeg frykter mine egne, er det fremmedfrykt?
Hvis du er hvit og frykter hvite personer er det da fremmedfrykt?
Å se utviklingen i virkeligheten vil jeg ikke kalle skremselspropoganda, i såfall er det skremselspropoganda her gang en avis skriver om noe negativt noe. Jeg vil heller kalle det å innse fakta og verne om sine kjære.
Orangorill: Skulle gjerne gjort det, men hvor lett er det når SSB ikke fører alle tall? Men det er jo bare å lese en avis for 1 hel uke nå og 1 uke for 5 år siden så ser man jo fort åssen det har utviklet seg.
Og man skal være ganske blind og naiv om man ikke ser at de tingene jeg nevnte faktisk stemmer.
FRP får også min stemme,jammen på tide,stem du og for et bedre fedreland!!!!!!!
SvarSlettDe 49 siste overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke etniske nordmenn! Hvilket parti kan ordne opp?? FRP får min stemme fordi de vil styrke politiet i den grad at de nettopp kan slå ned på slik kriminalitet!
SvarSlettInnvandreren: Når du velger å holde deg til inntrykk du får fra aviser, og sammenligner dagen i dag med det du erindrer fra sånn rundt 2005, sier det seg selv at det blir rimelig vagt. Ikke noe å ta noen seriøs avgjørelse på. Som vanlig, FrP satser på "sunt folkevett" fremfor forskning. Denslags anti-intellektuell oppførsel er lite tiltalende.
SvarSlettSå egne erfaringer fra mitt eget nabolag har liksom ikke så mye å si? Nei det hadde jo vært VELDIG feil å holde seg til virkeligheten.
SvarSlettKan du komme med tall som motbeviser det jeg skriver?
Hvis ikke så er jo diskusjonen over ;)