onsdag 6. mai 2009

For allahs skyld da!

Hehe, tenker jeg fanget oppmerksomheten din nå ja med "allah" :p Vel, kan de ikke-troende norske si "for guds skyld" så kan vel en ikke-troende "pakkis" som meg si "for allahs skyld"? ;)

Men over til saken.
Obama ønsker å sende "Club Gitmo" fanger til norge? Hva pokker skal vi med de fangene der da? Har vi ikke nok kriminelle innvandrere i norske fengsler fra før av da? Hva med å heller slippe de løs i usa?

Dersom Norge sier ja til å ta imot fanger, vil de ifølge VG trolig kunne bevege seg fritt her, siden de verken er tiltalt eller dømt i USA.

Ja da er jeg ikke i tvil lenger, norge kommer til å si ja. Og kjenner jeg regjeringen rett så kommer de til å ta imot alle sammen.

http://riks24.no/index.php/bruker/Innenriks/Norge-kan-faa-frigitte-Guantanamo-fanger
http://www.dagbladet.no/2009/05/06/nyheter/utenriks/usa/barack_obama/politikk/6078174/
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krigen-mot-terror/artikkel.php?artid=562781
http://riks24.no/index.php/bruker/Innenriks/Norge-kan-faa-frigitte-Guantanamo-fanger

18 kommentarer:

  1. Norske myndigheters totale mangel på fornuft i innvandrringspolitikken er egentlig uten grenser.
    Det har vi allerede utallige eksempler på.
    Og som fler og fler vanlige mennesker vil føle på kroppen daglig.Det er nok å åpne den daglige avis for å skjønne dette.

    Jeg er glad jeg ikke skal bo i dette landet om 10 eller 15 år for å oppleve hvor langt galskapen skal få lov å gå.

    Jeg håper ikke etterkommerne til dagens ettergivende politere får merke det heller!
    Kanskje man da våkner?
    Men da er det forsent!

    For Guds skyld,våkn opp og sett ned foten for den gale innvandringen til dette landet!
    Hvor mange er enige i dette???

    SvarSlett
  2. Ikke bland inn pakkis her. Din tulling... gå og legg deg

    SvarSlett
  3. Jeg er pakkis eller pakistaner om du vil, så jeg blandet pakkis inn i det jeg selv ønsker ;)
    Gå og legge meg? Sto jo opp for bare 2 timer siden jo ;)

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig tar sosialistene disse imot.
    Norge er den første stat som tar imot disse.
    Det blir sikkert haste sak fordi det skal gjennom føres før valget.

    SvarSlett
  5. Jeg må si meg enig i at Norge er et "å nei det skulle vi ikke ha gjort" land. De som kommer til å slite med det er de som nå er i 25-30års alderen. All feilsått integrering. Alle feilslåtte forslag og tilbud som spyr ut ufortjente kroner fra statskassa.

    Tror Norge kommer til å ta imot fanger selv.
    ser de (ihvertfall) 2 scenarioer som kan forekomme.
    1: Personen er så glad for å endelig komme seg ut av guant.I tillegg så har han ikke noen teroristiske gjerninger. Det å havne i Norge er jo ihvertfall ikke vondt heller. :Personen slår seg til ro( Gratis spenn og leilighet av norge) ingeting skjer.
    2: Han har gjennom sin periode blitt en så sterk USA hater, selv om han ikke var "terrorist", så har han nå blitt det. Norge blir tilholdssted for en terrorcelle og Usa krever vi rydder opp.(eller bli invadert). Uansett mer kriminalitet for Norge og mer utgifter.

    Det er mange flere situasjoner som kan taes opp.(som jeg ikke gidder å skrive)

    Det å be en politiker våkne opp er som å be han finne seg en ny jobb. De slappeste flinke på skolen( de som ikke gidder å starte egne firmaer. de som kun vil ha makt) er de som nå er politikere.. De kommer ALDRI til å våkne opp. Eller tilstå at de har gjort noe galt for den saks skyld.

    SvarSlett
  6. Får vi et JA på dette så mener jeg personlig at vi bør får ansvarlig person til å fratre stillingen. UMIDDELBART!

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner jeg blir møkk forbanna noen ganger. For joda, "norge skal jo hele tiden være så snille". Enig i at de må våkne snart, og jeg lurer også på hvordan det kommer til å bli om 10-15 år. Der har de (hvis ja) virkelig gått over streken.

    SvarSlett
  8. Alle Nordmenn, med respekt for landet vårt, Norge, samfunnet og verdiene som er bygd opp her, enten de nå kommer fra Bugøynes, Karachi eller Pattaya, fortjener alle å ha et godt å fritt land å leve i, uten frykt for terror og religiøse drapsmenn som går løs.

    Men vi vet jo at når de religiøse ekstremistene får råde fritt i et samfunn, enten de nå befinner seg i den ene eller den andre trosretningen, på begge sider av spekteret, mellom liberal og ytterliggående, her hjemme og ute i verden ellers, og de så får lov å presse på slik at deres innflytelse og krav svekker demokratiet og yttringsfriheten, og i tillegg truer sikkerheten til nordmenn i Norge, ja da er noe galt med styringen av landet vårt.

    Er det bare politkere som ikke ser farene med dette ? At vi skal godta dette fra vår egen regjering om at vi må ta imot Al-Qaida og Taliban fanger fra Guantanamo for at USA skal slippe ut av den selvlagde politiske og rettslige hengemyra de etterhvert befinner seg i, er direkte forkastelig, sett fra vanlige nordmenns ståsted.

    Videre vitner det om en utrolig skremmende menneskeforakt som Støre og regjeringen nå offentlig utviser imot den norske befolkning og velgerne. Skulle et slikt vedtak effektueres, helt uten en grundig offentlig forutgående debatt, vil det være en sikkerhetspolitisk og konstitusjonell krise av aller høyeste grad.

    SvarSlett
  9. Hva skjer med Norge om vi skal ta inn innvandrere i det tempoet vi nå gjør?

    1. Større arbeidsledighet
    2. Flere statlige utgifter
    3. Prisøkning i boligmarkedet
    4. Mer forurensning
    5. Økt kriminalitet (statistisk sett)

    Dette er noen av tingene som kommer til å skje og man trenger ikke være rakettforsker for å forstå dette. Nå må det bli slutt på invandringen! La oss heller forkusere på å hjelpe de invandrerne som allerede er her, med å integrere seg i det norske samfunn. Integreringen er et stort nok problem som det er i dag.

    Det vi også skal huske på, er at disse "fangene" fra amerikanernes terroristfengsel. Ser ikke poenget med å åpne dørene og invitere terorristene hit.

    SvarSlett
  10. Det er vel større sjangs for at de er ekstreme nå, enn før de ble sendt til Gitmo.
    Personlig stiller jeg meg tvilende til at særlig mange av fangene der utgjør en trussel mot rikets sikkerhet. USA kanskje, Norge tvilsomt.

    På den andre siden synes jeg USA er ansvarlig for sine egne tabber, og burde tatt fangene inn i USA. Som man reder ligger man.

    SvarSlett
  11. Det er så typisk norsk å si ja til idiotiske ting, så det blir vel ja denne gangen også! Utrolig at det er mulig å gjøre så idiotiske ting som å si ja til fanger fra Amerika!!! Har vi ikke nok kriminelle utlendinger i landet?? Hva med å gjøre som Danmark å si blankt NEI!!!!

    SvarSlett
  12. Nei...vi bør ikke ta imot noen fanger fra Guantanamobasen på Cuba, da vi vil få et stempel for å være et jomfruland (noe vi allerede er) hvor terrorister, kriminelle personer kan gå fritt. Hvorfor ikke innføre sharialover, hvor terrorister og kriminelle blir hengt eller steinet ihjel?

    SvarSlett
  13. Det er vel ikke annet enn vi kan forvente oss fra "ekstremisten" J G Støre, fyren er jo sprøyte gal. Jeg lurer på hvilke motiver han har for å bruke Norge som søppelkasse. Vi får alle innvandrerne som ingen andre ønsker å ta imot. Landet flommer over av kriminelle. Nå må ungdommen våkne før valget til høsten, de er tross alt de som skal leve i et fremtidsnorge fylt opp av pakk og krapyl fra den tredje verden.
    Ser ikke de anstendige innvandrerne det selv, at det ikke gagner dem at sosialistene bruker landet som dumpingplass for kriminelle?
    Ta til vettet folk og fjern regjeringen til høsten.
    mvh Geir

    SvarSlett
  14. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke USA kan ta hånd om disse selv, hvis de ikke har gjort noe galt så kunne de iallefall spandere oppholdstilatelse og green card på dem.

    SvarSlett
  15. Nei, vi bør IKKE ta imot disse fangene. USA har stelt i stand dette, og kan vær så god ordne opp i problemet selv, i stedet for å sende problemet videre til oss.

    Kjenner jeg blir sint, disse menneskene som har sittet i dette fengselet har garantert psykiske problemer og helsevernet her i landet er ikke akkurat på topp når det kommer til behandling av psykisk syke. Så da blir det vel enda mer drap og vold.

    Jeg syntes dette er en skremmende utvikling, Norge kan da vel si NEI til dette. Det burde vært en folkeavstemning, et eller annet. Hvorfor skal vi finne oss i alt dette?

    Siv Jensen sier i hvertfall NEI til dette, og jeg håper hun får flere politikere med på akkurat det!

    SvarSlett
  16. "Ser ikke de anstendige innvandrerne det selv, at det ikke gagner dem at sosialistene bruker landet som dumpingplass for kriminelle?"

    Jeg har sett det for lenge siden og er sikker i mitt valg til høsten.. Jo flere kriminelle innvandrere som taes inn i norge jo mer rasisme og fremmedhat blir det hos dere nordmenn og det er jo bare 100% naturlig! Jeg er jo nesten rasist selv når jeg ser åssen kriminelle innvandrere får herje fritt her i dette fine landet..

    SvarSlett
  17. Hva er forskjellen?
    Norge sitter igjen med alle kriminelle når det gjelder import av utlendinger uansett.
    Frankrike, Storbritania og USA har representanter i flykningeleire som velger ut hvilket flyktninger de skal ta imot i henhold til hvilken utdanning de har etc.. Norge har ikke det, med andre ord så blir de resterende flykningene andre land ikke vil ha, sendt til Norge. Så å ta imot et 50-talls fanger fra Guantanamo vil ikke merkes en gang på papiret. Gi dem uføretrygd og en leilighet i Oslo, så ser vi ikke noe mer til dem før dem får forsiden på DB etter å ha banka kjerriga eller knivstukket en stakk som gikk forbi på feil tid og sted.

    SvarSlett

Det er intet krav, men hadde vært flott om alle valgte seg et navn når de skriver her, mye lettere å svare da :)