onsdag 6. mai 2009

Korriger meg hvis jeg tar feil

Ja nå hevdes det at de prostituerte kastes på gata og blir husløse pga politiaksjonene etter at den nye sex kjøps loven kom..

Korriger meg hvis jeg tar feil, men var det ikke dette en av tingene de som var imot den nye sex kjøps loven sa før loven trådde i kraft?

Vilkårene for de som selger sex vil bare bli værre om kjøp av sex blir forbudt? Det sier seg jo selv det.

Åssen hadde det gått med alle bilselgerene om det ble forbudt å kjøpe bil?
Eller hvilken som helst annet produkt, åssen hadde det gått med selgeren hvis produktet hans ble ulovlig å kjøpe?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=562770
http://www.dagbladet.no/2009/05/06/nyheter/innenriks/prostitusjon/6077713/

5 kommentarer:

  1. visst det hadde vært lovlig kunne staten regulert marked, hatt bedre kontroll på menneskehandle og sikkre gode arbeids forhold for jenten/gutten. forbudet og kriminalseringen fører til mindre kontroll og mer misbruk.

    SvarSlett
  2. Hei ja.
    Det er jo merkelig alt sammen dette med den nye loven.....de skal forhindre salg og kjop av sex,der kun kjop er ulovlig.......gaar det ant aa vere saa dum.....det betyr jo at staten med politiet er medskyldig i salg og kjop av sex saa lenge politiet staar klar bak ver prostituert i byen......merkelig......politiet oppfordrer damer til aa gaa ut aa selge sex for aa ta noen som kjoper sex...da har jo politiet vert med aa hjelpe til at en straffbar handling kan gjennomfores.........du snakker meg om kommuniststat paa sitt verste......

    SvarSlett
  3. En god politiker er en død politiker ;-)

    Poenget er at våre politikere har blitt så distansert fra det virkelige liv at de er uegnet til å lede noe som helst.

    På tide med direkte valg slik at jeg og andre selv kan velde personer inn på tinget. Den gamle bondemodellen er utspilt og en anakronisme.

    SvarSlett
  4. hanyou ohiem-sama6. mai 2009 kl. 10:22

    dustehuer. det å prøve å gjøre ting som dette ulovlig er bare å: 1. ødelegge livet for de som lever av det.
    2. drive det ned i undergrunnen.

    det er en håpløs metode å bli kvitt det på. jeg er nesten villig til å ta meg en tur ned på en gate i oslo for å drive motstand mot lover åpenlyst. så jeg mener: driv ut dusteloven. (og ta med et par andre i samme slengen.)

    hanyou ohime-sama

    SvarSlett
  5. Jeg er sterkt imot moralske lover.

    Dessuten bryter politiet jentenes rettigheter og personværn når de varsler huseier.

    Politiet har heller ikke lov å ringe jentene og utgi seg for å være kunder (som dem gjorde på nrk`s Lørdagsrevy!

    Selv om jentene er prostituerte har dem rett til samme rettigheter som oss. Uansett hva folk måtte mene om deres yrkesvalg!

    SvarSlett

Det er intet krav, men hadde vært flott om alle valgte seg et navn når de skriver her, mye lettere å svare da :)