fredag 8. mai 2009

Ja der kan dere se

I denne saken kommer det jo ganske godt frem hva slags kvinnesyn kenyanere har da.

- Siden kvinnene begynte sexboikotten, har min kone nektet meg mine ekteskapelige rettigheter. Det har gitt meg angst og søvnproblemer, sier Kimondo.

- Jeg har også psykiske lidelser, stress, ryggsmerter og konsentrasjonssvikt, sier han.

Sexboikotten varte en uke, og kvinnegruppen kalte den en suksess.


1 uke uten sine ekteskapelige !RETTIGHETER? og han får så mye problemer? Han liker altså å "kjøre brannbil" når kona har uken? Eller bare finner han seg noen andre den uka?

http://www.dagbladet.no/2009/05/08/nyheter/kenya/utenriks/sex/samliv/6127901/

5 kommentarer:

  1. Sex er ingen menneskerettighet, og det kan da ikke være så ille å ikke ha seg på EN UKE!

    SvarSlett
  2. man klarer ikke som mann å leve uten sex, vi har nemlig sterke drifter! iallefall kjekke menn som meg!

    SvarSlett
  3. Lurer på om våre politikere blir utsatt for det samme av sine respektive? Skal ikke se helt bortifra det når man leser om deres gjøren og laden. Mye som ikke funker helt for dem nei...

    SvarSlett
  4. dette viser i gjen vhor patetiske kvinegrupen i norge er de tror de er i 50 årene hvor alt skulle fore gå bak lukede dører

    jeg var på sexehbishion i 2000...tror du ikke de teite kjeringene fra kvine gruppa var der og...de er en gjeng med ubruklige kviner som ikke får seg noe ....
    hilsen en som ikke er som alle andre sauer

    SvarSlett
  5. Dette sier vel strengt tatt mer om synet på sex enn på kvinner, gjør det ikke? Eller mener du at de to er det samme og når noen snakker om sex er det kvinner i seg selv de mener? Sier ikke det litt om ditt kvinnesyn? :)

    Mitt inntrykk av kenyanere og østafrikanere er at kvinnens rett til å si nei er den samme som her - bare at her ser menn ut til å fokusere på hvor "dumme" kvinner er som bare følger saueflokken dersom man arrangerte en "boikott", i stedet for på hvordan de savner den fysiske kontakten.

    Her skal sex være "spennende" mens andre steder er det en livsnødvendighet. Her har vi så mange forventninger og tabuer, og deler alt inn og setter merkelapper på det. Jeg tror ikke det er helt bra heller...

    SvarSlett

Det er intet krav, men hadde vært flott om alle valgte seg et navn når de skriver her, mye lettere å svare da :)