fredag 29. mai 2009

Noen som tør tippe?

Sånn kjapt og galt, hvor tipper du gjerningsmannen bak dagens skyting i oslo er fra?
Det skal jo bli gøy å se om det folk forventer faktisk er fakta og det skal bli gøy å se hvilken avis som er først ute med de opplysningene.

Dagbladet var først ute av de 3 store nettavisene:

"Alle de innvolverte skal ha vært av utenlandsk opprinnelse."
Tragiskt :(

Tenk hvis en av kulene hadde truffet noen tilfeldig forbipasserende eller at de som satt i bilen hadde kjørt over en unge eller noe når de stakk fra stedet?
Fy faen, jeg kjenner at jeg rett og slett blir forbanna inni meg.
Jeg skammer meg over å komme fra samme land som de :(

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554183
http://www.dagbladet.no/2009/05/29/nyheter/oslo/innenriks/2400/vold/6472227/
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2752411.ece
http://riks24.no/index.php/bruker/Innenriks/Skadd-i-skyteepisode-i-Oslo-15358

PS: Jeg holder desverre en knapp på ikke-vestlig.
Jeg tipper faktisk på at det er taperene med små peniser i enten a-gjengen, b-gjengen eller young guns.

46 kommentarer:

  1. Sikkert en same...

    SvarSlett
  2. Jeg tipper på at det var en nordmann.

    SvarSlett
  3. sikkert ikke etnisk nordmann

    SvarSlett
  4. Somalia represent!

    SvarSlett
  5. garantert en utlending. og nesten mer sikkert en muslim.
    trolig fra somalia, pakistan eller afghanistan.

    SvarSlett
  6. utlending! typ mørkhudet

    SvarSlett
  7. Står nok snart at gjerningsmannen/damen er av utenlandsopprindelse (eller hvordan det nå skrives)

    SvarSlett
  8. En mørk en er nok ikke usannsynlig nei....

    SvarSlett
  9. Var nok noen som var lei av samtlige idioter :)

    SvarSlett
  10. Kommer ikke til å stå noe sted pga dette:

    http://www.nj.no/Journalistikk/Minoritet/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1312

    SvarSlett
  11. Flein på sopp, sku skyte kompis, ,men bomma, traff seg selv i foten!;)

    SvarSlett
  12. Mest sannsynlig at dette er noen av utenlandsk opprinnelse. Trenden er jo klar og tydelig på at grove voldsepisoder i Norge som oftest er utført av folk som ikke har norsk opprinnelse.
    Jeg er ingen rasist, men nå må det ta slutt. Det er for mange innvandrere i Norge. Man må jo faktsisk LETE etter en NORDMANN på Karl Johan..

    SvarSlett
  13. de sa nettopp på nyhetskanalen at det var av utenlandskopprinnelse... seff...

    SvarSlett
  14. Jeg skal sette mye penger på at det var en ny landsmann ja!!!

    Er bare tidsspørsmål før det går ut over uskyldige!

    Drittlei!!!

    SvarSlett
  15. Til Anonym 21:06: Den lista var direkte kvalmende og ikke minst diskriminerende både mot oss innvandrere og dere nordmenn. Hvorfor i h****** skal journalister være så varsomme med oss innvandrere? Om jeg går og dreper en mann så er det jo relevant for resten av norge å finne ut at jeg faktisk er en pakistaner vil jo jeg si.

    Hvorfor skal journalister være med å dekke til sannheten og rosemale virkeligheten?

    KVALMT!

    SvarSlett
  16. Jeg hørte beskrivelse av gjerningsmannen. Dessverre var de alle pakistanere. :( Igjen - kan man si? Er enig om det å "dekke sannheten"
    Hilsen normann

    SvarSlett
  17. Er vel ingen som er overraska over at det er pakistanere vel?

    SvarSlett
  18. dette er begynnelsen..snart dagligdags og husk å takke ap og regjeringa....h....id,,,,!

    SvarSlett
  19. er sikkert på at det er en norman. det kan ikke väre en inv, spes ikke en muslim de er vert mere en det. så slutt å vare rasisiter

    SvarSlett
  20. pakistaner eller afrikaner. oslo blir mer og mer ødelagt. håper frp vinner valget.

    SvarSlett
  21. Svar til innvandreren 29. mai 2009 21:11

    Det er fordi de aller fleste journalister er sosialister og det vil bryte med deres "verdensbilde" å presentere sannheten usminket: leserne kan jo ende opp med å få et negativt inntrykk om sannheten presenteres usminket.

    Fysj og fysj, sannheten må omskrives og tilpasses. Hva kaller vi det journalistene serverer da? Søppel, sensurert, rosemalt virkelighet, falske nyheter?

    SvarSlett
  22. til inlegg, 21:24.
    vi er ikke "alle" rasister, vill heller si KLARSYNTE,. meget sikkert på at det er utenladsk pakk, som har vært trigger happy igjen..

    SvarSlett
  23. det er ikke pakis heller ikke en afrikaner såå slutt å si det er en invanndere. tenk det som skjer i Kongo der er det norman som dreper folk jo. s¨norman folka er ikke som dere tror de er .

    SvarSlett
  24. Helt sikkert en Sunnmøring som noen har prøvd å rappe en 50-lapp fra!
    Kan aldri tenke meg det er Pakistanere el. lign.
    De er jo så greie alle sammen.

    SvarSlett
  25. Heisann innvandreren! ville bare si at jeg har dyp respekt for bloggen din, har lest opptil flere av dine blogger og du tør å kalle en spade en spade.

    Både veltalende og og smarte blogger du kommer med. Ville bare gi litt skryt. :)

    Når det gjelder innvandrere, så er dem over representert når det gjelder kriminalitet pr. innbygger, og jeg synes dette er noe vi bør ta tak i. Folk må slutte å være redde for å bli kalt rasister, og vi må slutte å stigmatisere innvandrere, det er de kriminelle vi vil ta, ikke hele hurven.

    Uansett, du har et bra virkelighetsperspektiv og ser frem til å lese din neste blogg.

    MvH Dråpe.

    SvarSlett
  26. Kjipe greier. Jeg var i området omtrent 1t før dette. Trenger en å ta med hagla neste gang en skal på butikken for et par liter melk?

    SvarSlett
  27. Det er akkurat dette som er problemet. Ingen tørr kritisere innvandrere i frykt for å bli stemplet som rasister.

    SvarSlett
  28. Til Dråpe :)

    Takker for positiv tilbakemelding :)
    Ja hvorfor ikke kalle en spade en spade?
    "Både veltalende og og smarte blogger du kommer med."
    Vel, jeg vet nå ikke helt der da. Men jeg sier iallefall det jeg har på hjertet :)

    Folket har rett til å vite hva som skjer i landet de bor i og hvem som gjør det. Jeg er lei av venstresiden som hele tiden skal sy puter under armene på oss for jeg vet at det bare skaper mer rasisme i dette landet.

    Det er jo ikke noe problem for meg å gå ned til nav, snakke ganske gebrokkent norsk og få meg en ny oppvaskmaskin mer eller mindre på dagen hvis jeg ønsker det, men jeg er ikke så lat og patetisk at jeg utnytter systemet.

    Eller jo jeg gjorde det faktisk en gang, det var en norsk nabo av meg som hadde mistet jobben og regningene hopet seg opp og så gikk vaskemaskinen i stykker, hvor gøy er det på en skala fra 1 til 10 når man har småunger i huset?
    Han gikk til nav og spurte om hjelp for han fikk ikke vasket tøyet annet enn i vasken, han fikk nei for han hadde tjent godt nok de siste årene.

    Og når jeg fikk høre det så ble jeg forbanna, gikk ned på navkontoret og serverte noe alla samme historien bare på veldig gebrokkent norsk og vet du hva? Dagen etterpå kunne jeg gå og hente meg en ny vaskemaskin til en verdi på maks 5000kr. Det er de rødgrønne på sitt beste det! Det er jo klart slikt skaper rasisme i et land.

    Ja all statestikk taler jo for seg selv og innvandrere er jo overrepresentert på det aller meste av grov vold og kriminalitet.

    SvarSlett
  29. dette så jeg komme da jeg var guttunge på 90-tallet...utenlandsk opprinnelse ja....blir kjipt her om 20 år

    SvarSlett
  30. Innvadre r drit

    SvarSlett
  31. For å si det slik: De som oppfører seg og har ærlige jobber samtidig som de retter seg etter være lover og regler samt er positive til å integrere seg i det norske samfunn, er mer enn velkomne. Når det det gjelder de som lager bråk, driver med kriminalitet og ikke minst er fientlig innstilt ovenfor vesten, FÅ DE VEKK, UT, BORT!!!!!!!!!

    SvarSlett
  32. Pakistanere er det nok ikke... De kjører ingen Honda og hvertfall ikke fra tidlig på 90-tallet.
    Pakkiser kjører stort sett bare BMW.
    Ut i fra høyden på den ene (1.60) så tipper jeg guling. Men (hvertfall én) Somalier er jeg med på!

    Og tipper jeg riktig, nekter alle straffeskyld da de mener den skutte starta det hele... Tipper også at de får ca 6 mnd i fengsel og oppreisning fra staten pga æreskrenkning.. Typisk behandling av utlendinger!!!

    SvarSlett
  33. Oj, er det virkelig slik (ref. saken om vaskmaskin)? Det seie mykje om samfunnet vi lever i. Må seie eg tenkte over at dei fleste som har kommentert innlegget ditt går under "anonym". Tør ikkje folk å stå for det dei meinar?

    SvarSlett
  34. Dårlig til å skyte = pakistaner. Sann mine ord.

    SvarSlett
  35. Hadde jeg visst jeg hadde èn dag igjen å leve... Ja, så hadde valget vært jævla enkelt. Skulle stillt opp på orkesterplass å "rydda" litt!

    SvarSlett
  36. Det er ikke ALLTID relevant å vite hvor en gjerningsmann er fra. I denne saken er det temmelig relevant, slik at politiet kan få høre om noen så disse mennene i flunkten.

    Det er synd alle disse innvandrerne som har kommet for å utnytte systemet i Norge ødelegger for de som faktisk VIL bli en del av samfunnet. Enda mer synd at det som oftest er de som VIL bli, blir kastet ut, mens kriminelle hives fra asyl til asyl. Fatter det ikke!

    SvarSlett
  37. til anonym - 29. mai 2009 21:39 og alle andre som så sterkt vil påpeke at dette ikke er innvandrer(e): Det KAN være innvandrere, uansett er det sikkert et resultat av dårlig oppfølgning av tidligere straffedømte eller mentalt syke.

    SvarSlett
  38. Hehe, You wanted them ? There you go ! live with them now ! Have a nice country ! hehe

    SvarSlett
  39. Det er jo nærliggende å tro at sigøynerene har noe med dette å gjøre. De har jo mer eller mindre okkupert Hasle Torg og har satt "sitt" preg på området. Men igjen, kan hende jeg tar feil.

    SvarSlett
  40. Hvis de er så tøffe, så bør de dra til et sted hvor det er krig. Kanskje de setter mer pris på fred når/hvis de kommer hjem!
    Anders

    SvarSlett
  41. Heldigvis at Mohammed "Cutta" Jave ble skutt, drept og brent i en bil - håper flere av pakkisgjengmedlemmene vil lide samme skjebne!

    SvarSlett
  42. 90% sannsynlighet for at det er en utlending

    SvarSlett
  43. Nå må forfaenorge få opp øynene å slå tilbake!!
    Helvetes utlendingsdritenstår bak det meste av faenskap i dette landet,noe sosialistsvin o venstrevridde aldri klarer å innse. Istedet roper de bare rasist for å dekke over det!

    Jeg er rasist! Er det så jævlig rart??!

    Dette er faen ikke mennesker vi trenger her,dette er faen ikke mennesker!

    SvarSlett
  44. jeg utvandrer, norske politikere er for snille. Dumsnille. makan til putesying skal man lete etter lenge. Prøv å innvandre til feks Thailand da. da får du krav på deg da. Selv "rike fra vesten" må vise frem bankkonto og ikk ebare det første året nei...

    herregud og patetiske de rødgrønne er.

    SvarSlett
  45. det er godt å se at folk med innvandrer bakgrunn er kritiske til situasjonen i dagens norge, isteden for å synes det er "kult" som mange av dem sier.

    men jeg skjønner meg virkelig ikke innvandrer ungdommer, de får bo i et land hvor de ikke blir etnisk renset, de blir ikke bombet sønder å sammen, de sulter ikke, de trenger ikke å ty til kriminalitet for og overleve, men alikevell velger jævlig mange å ty til vold og gangstervirksomhet.

    og hvorfor er det så mange av dem som er norskfientlige? hva har vi gjort mot dem noen gang?

    ps:dette er en av de bedre bloggene jeg følger med på, så stå på!!!

    mvh kristian

    SvarSlett

Det er intet krav, men hadde vært flott om alle valgte seg et navn når de skriver her, mye lettere å svare da :)